شیمی 100

آموزش مفهومی و تکنیکی شیمی کنکور

شیمی 100

آموزش مفهومی و تکنیکی شیمی کنکور

درباره بلاگ
شیمی 100

اولین سایت مرجع شیمی کنکور

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
محبوب ترین مطالب
۱۱ دی ۹۶ ، ۰۱:۵۲

یک چالش شیمیایی

سلام

همه ما میدانیم یکی از ملزومات آمادگی برای شیمی کنکور سراسری تسلط بر واکنش های شیمیایی سطح کتب درسی است.

واکنش های شیمیایی بیشتر در سوالات سال سوم و چهارم مورد سوال قرار میگیرند.

شما برای اینکه بتوانید به راحتی تست های شیمی را حل کنید بهتر است که نکات لازم درباره هر واکنش را بدانید و آنوقت این نکات را تمرین کنید تا ملکه ذهنتان شود.


امروز میخواهیم برای شما دانش آموزان کنکوری یک چالش تعریف کنیم که تا حداکثر یک هفته این چالش را اجرا کنید.

پس قول بدهید که بعد از خواندن این مطالب در اسرع وقت به سراغ انجام این چالش بروید و آن را انجام دهید.

من در این پست میخواهم 12 واکنش مهم کنکوری را برای شما نام ببرم و از شما میخواهم که موارد زیر را برای هر واکنش تعیین کنید.


1. نوشتن کل واکنش

2. نوشتن ضرایب استوکیومتری ( موازنه کردن )

3. حالت فیزیکی مواد ( s . g . l . aq )

4. رنگ مواد

5. گرمای واکنش ( آنتالپی )

6. تغییرات بی نظمی ( آنتروپی )

7. کاتالیزگر واکنش

8. کاربرد واکنش


 قوانین چالش :

_ موارد 4 تا 8 را در صورت وجود ذکر کنید.

_ برای خودتان با ساعت یا کرنومتر زمان بگیرید.

_ تا حد امکان سعی کنید با تفکر و آموخته های خود تا الان این موارد را مشخص کنید و اگر نتوانستید به سراغ کتاب یا جزوه خود بروید.

_ بعد از اینکه این موارد را برای واکنش های زیر نوشتید ، سعی کنید هفته ای یکبار آنها را برای خود مرور کنید.


 آماده اید؟


1. تولید متیل سالیسیلات

2. تولید گاز کلر در آزمایشگاه

3. تولید گاز کلر از محلول سفید کننده

4. دو واکنش تصفیه هوای فضاپیماها

5. تولید گاز آب

6. تولید متان

7. فرآیند هابر

8. تبدیل گازهای آلاینده ( CO و NO ) به گازهای کم ضرر تر

9. سوسک بمب افکن

10. تولید هیدرازین

11. تجزیه سولفوریل کلرید

12. جدا سازی آهن از سنگ معدن آن


حتما در اولین فرصت این چالش را انجام دهید و حتی میتوانید دوستان خود را هم برای یک مسابقه جذاب و زمان دار به این چالش دعوت کنید.

نظرات و نتایج خودتون رو زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید

نظرات  (۷)

سلام. همه این واکنش هارو تونستم بنویسم به جز واکنش سوسک بمب افکن و تجزیه سولفوریل کلرید

کنکور 99 آخرین کنکوری هست که نظام قدیم هم برگزار میشه.
به نظر شما اگر در کنکور 99 نظام قدیم شرکت کردم و رتبه ای که می خواستم را بدست نیاوردم سال بعدش نظام جدید شرکت کنم؟
یا این که از همین الان نظام جدید شرکت کنم؟
من دانش آموز نظام قدیمم و هیچی از نظام جدید تا حالا نخوندم.

پاسخ:
سلام
اگر تسلط خوبی روی نظام قدیم دارید در همان نظام کنکور دهید انشاالله که موفق می شوید.
اگر نتیجه مطلوب را نگرفتید سال بعد نظام جدید کنکور دهید.
kheili khob bod ostad
baz ham az in chalesh ha bezarid
ideh haton take
پاسخ:
چشم حتما
روزتون مبارک مهندس عسگری من همیشه شمارو دعا می کنم واقعا دی وی دی های شما سرنوشت منو عوض کرد. به مادرم میگم سر نماز دعاتون کنه و مطمئن باشید دعای امثال من اگر قبول نشه دعای مادر حتما در حق شما مستجاب میشه
پاسخ:
سلام
ممنون از شما دانش آموز عزیز

انشاالله همیشه موفق باشید
۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۵۴ ستاره ایمانی _ مشهد
من کلام عشق را با تو فهمیدم
من تلاش و علم را با تو فهمیدم
اگر تورا نمیدیدم در کنار خود
صد سال دگر تورا نمیفهمیدم

روز معلم به بهترین معلم شیمی دنیا مبارک

یک خبر خوب استاد
آزمون قبل شیمی قلمچی رو 94 درصد زدم
فقط از جزوه خودتون خوندم و تستاشو حل کردم
شما  بی نظیری
پاسخ:
خیلی ممنون از شما دانش آموز عزیز

انشاالله که همیشه موفق باشید
روزتون مبارک استاد عسگری
خیلی مخلصم 
به مولا یدونه ای
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما

انشالله همیشه موفق باشید
سلام 
روز معلم رو به بهترین معلم دنیا تبریک میگم 
۱۰۰۰ سال زنده باشید استاد
پاسخ:
سلام
ممنون از شما عزیزم

۱۶ بهمن ۹۶ ، ۰۱:۴۱ جسین علیجانپور
سلام من دوهفته این واکنش هارو مرور کردم و الان همشون رو حفظ کردم.خیلی روش خوبی گفتید بازهم از این چالش ها بذارید
پاسخ:
سلام

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی