شیمی 100

آموزش مفهومی و تکنیکی شیمی کنکور

شیمی 100

آموزش مفهومی و تکنیکی شیمی کنکور

درباره بلاگ
شیمی 100

اولین سایت مرجع شیمی کنکور

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
محبوب ترین مطالب

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۶

خشت اول...

     خشت اول گر نهد معمار کج        تا ثریا میرود دیوار کج

این شعر زیبا میتونه آدمو خیلی به فکر فرو ببره.شاید ظاهری ساده و بیانی گویا داشته باشه اما در دل خودش کلی حرف داره.خیلی از کارای ساده دنیا هستن که اگه اشتباه انجامشون بدی کلی ضرر میکنی و عواقب جبران ناپذیری هم داره مثلا رانندگی کار آسونیه ولی اگر دقت نکنید یا بلد نباشید نه تنها به مقصد نمیرسید بلکه جونتونم به خطر میوفته.

موفقیت در کنکور هم دقیقا همینه ،اگر مسیر و ابزارشو نشناسی کلی از هدفت دور میشی و ممکنه خدایی نکرده هیچوقت بهش نرسی.

در سالی که گذشت خیلی از دانش آموزان با ما تماس گرفتن و از اشتباهاتشون گفتن مثلا در کلاسی ثبت نام کردن که هیچ ثمری براشون نداشته یا دی وی دی های موسسات تبلیغاتی و رسانه ای رو خریداری کردن که علاوه بر از دست دادن مبالغ هنگفت، زمان و عمرشون رو هم تلف کردن یا کسانی بودن که به گفته خودشون(( اولش فکر میکردم همه چی رو خودم بلدم ولی بعدش فهمیدم مشکل اصلی از ناتوانیم در برنامه ریزیه))

خلاصه ما هم نشستیم به درد و دلای این عزیزان گوش دادیم و تا جایی که تونستیم کمکشون کردیم ولی ایکاش از اول مسیرشون رو درست انتخاب میکردن...

   مسیر درست:

1.هرچی از اهمیت مشاوره و برنامه ریزی بهتون بگم کم گفتم.حتما دیدید دانش آموزایی که روزی 10 ساعت درس میخونن و دانش آموزی که روزی 5 ساعت میخونه ولی در نهایت نتیجه ای که دانش آموز دوم میگیره بهتره.چرا؟ چون دانش آموز دوم راه و رسم درس خوندنو بلده به همین خاطر بازده مطالعاتیش بالاست و پرتی نداره!


2.ابزار دوم منابع درجه یک و فوق حرفه ایه،از قدیم گفتن معلم خوب آدمو به عرش میبره و پشت هر دانش آموز موفق قطعا یک معلم دلسوز هست.اگر خواهان ثبت نام در کلاس یا خرید کتاب کمک درسی یا تهیه دی وی دی یا شرکت در همایش هستید اول مشورت کنید که بهترینش رو انتخاب کنید تا نه پولتون هدر بره نه زمانتون.


3.سومین ابزار و در واقع مهم ترین فاکتور موفقیت تلاش و پشتکاره که اگه نباشه دو عامل اول هم کارایی لازم رو نداره. وقتی یه مشاور خوب و یک پکیج مطالعاتی حرفه ای داشته باشی ولی تلاش نباشه به هیچ جا نمیرسی...بدون تعارف میگم بدون تلاش هیچی نمیشی. به قول مرحوم ادیسون:(( موفقیت 99% تلاشه و 1% شانس )).

  هشدار

 خواهشا گول تبلیغات رو نخورید...

واقعیتش انقد باهامون تماس گرفتن و گریه زاری شنیدیم که دیگه خودمونم افسردگی گرفتیم! از همین روزای اول شروع پروسه کنکور 95 میخوام باهاتون اتمام حجت کنم ، اگر موسسات تبلیغاتی و رسانه ای کلاه سرتون گذاشتن خواهشا واسه شکایت و گله با ما تماس نگیرید که گوشمون از این حرفا پره از اول چشمای خوشگلتو باز کن و گوشای نازنینتو نسپار به حرفای تحریک کننده بازاریابان این موسسات تجاری تا بعدش به چه کنم چه کنم نیوفتی.

قبل از هر اقدامی مسیر و یاری که میخوای باهاش همسفر بشی رو بررسی کن و بشناس تا خدای نکرده پشیمون نشی.هدف من از نگارش این متن این بود که خشت اول کنکورتو که تعیین کننده کیفیت و چگونگی سرنوشتت هست رو درست بذاری تا سال های سال زیر سایه دیوار امنی که برای خودت بنا کردی روزگار سپری کنی و شاکر پروردگارت باشی.
ما هم همیشه براتون دعا میکنیم اول برای سلامتی بعد هم برای موفقیت و رسیدن به اهداف قشنگتون...

                          ((إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا...))